0
Anime
Naruto the Translator STAFF Pred 4 leti

Zakaj se je za Crunchyroll zanimal le Sony?

Zakaj se je za Crunchyroll zanimal le Sony?

Sony bo kmalu prevzel ameriški anime trg.

V začetku leta 2020 je prišla na dan novica, da lastnik Crunchyrolla AT&T išče kupca za anime platformo. AT&T se je znašel v velikanskih dolgovih, zato je pričel rezati različne oddelke.

Sprva so Crunchyroll Sonyju ponudili za 1,5 milijarde dolarjev, a je Sony ponudbo zavrnil. AT&T je nato različnim interesentom Crunchyroll ponujal za milijardo, a po neuspelih pogajanjih kaže, da bo kupec vendarle Sony, in sicer za 950 milijonov ameriških zelencev.

Čeprav se morda ne zdi kot pretirana razlika v končni ponudbi, je Sonyjeva strategija večplastna.

 

Sonyjeva velika strategija


Z zagotovostjo lahko trdimo, da Sony Crunchyrolla ne kupuje za "dobro ceno". Leta 2017 so za Funimation plačali 143 milijonov dolarjev, torej primerljivo Crunchyroll danes ne more biti vreden skoraj milijarde. Skorajšnji Sonyjev prevzem je povsem strateška poteza.

Sony želi prevzeti dominanco v anime svetu. Pri nakupu Crunchyrolla gre manj za doseg prave nakupne cene temveč je cilj doseči prvo mesto pred vsemi ostalimi konkurenti.

Morda sama Crunchyroll platforma ni vredna nakupne cene, toda njihov tržni delež zagotovo je. S Crunchyrollom in Funimationom bo Sony prevzel večino anime licenc na ameriškem trgu.

 


Zakaj bi si Sony želel Crunchyrolla?


Crunchyroll je že pred leti pričel zategovati pasove na račun uporabnikov. Pred časom se je pojavil škandal, ko so uporabniki odkrili, da stran omejuje njihove bitrate. V drugem škandalu so cenzurirali igro, za katero so obljubili, da ne bo cenzurirana. Večkrat se je glasno govorilo, da slabo plačujejo svoje prevajalce, medtem ko svoje pisarne opremljajo z najnovejšo opremo in kičem.

Toda na Sonyjevi ravni te stvari ravno niso v ospredju. Preko Funimationa so že vzpostavili lastno videopretočno infrastrukturo. Sony bi lahko rešil vse te težave - obdržal vrednost in porezal plevel.

Programi kot so Crunchyroll Originals, Crunchyroll Games, Crunchyroll Expo in The Anime Awards teh rezov najverjetneje ne bodo preživeli. Večjo vrednost nosijo licence, ki jih drži Crunchyroll.

Ne vemo, kdo se je pri AT&T-ju še potegoval za Crunchyroll, toda jasno je, da niso želeli plačati milijarde dolarjev.

Hulu je vreden malce čez 15 milijard. Nekaj časa so krožili v anime srenji, a nikoli zares izkazali agresivnega zanimanja za tovrstno ponudbo.

Amazon je vreden preko trilijona dolarjev. Z lahkoto bi dodali Crunchyroll med Prime Video, toda neuspeh programa Anime Strike jim je najverjetneje pustil grenak priokus za anime trg.

Netflixova vrednost se trenutno giblje preko 150 milijard dolarjev. Znani so, da imajo v svoji zbirki široko ponudbo animejev, a je tudi ta precej usmerjena. Osredotočali so se predvsem na investicijo v produkcije. Kljub temu ni dvoma, da bi Crunchyrollove licence dodale k njihovi vrednosti. Netflix razdaja milijarde kot sladkarije za noč čarovnic. Zakaj so torej Sonyju prepustili Crunchyroll?

 


Sonyjeva zmagovalna strategija?


Če bi morali spekulirati, je razlog, da Netflix in ostala podjetja niso prevzela Crunchyrolla, predvsem vednost, da animeji ne bodo skokovito pridodali k njihovi skupni vrednosti. Amazon je že poskušal z Anime Strikom in čeprav Netflix pogosto investira v anime produkcije, je težko reči, koliko novih naročnikov bi jim prinesle Crunchyrollove licence.

Sony na drugi strani želi specifično dominirati na anime trgu. Crunchyroll je korak v to smer. Toda pripravljeni morajo biti zapraviti denar za razvoj tako Funimationa kot Crunchyrolla ali spremeniti poslovni model okoli animejev.

Zahodni anime trg želi v svojem bistvu z animeji početi nekaj, za kar animeji niso bili primarno ustvarjeni: Prodati sam anime kot produkt.

Animeje so v preteklosti prodajali kot nišno subkulturo in če želi Sony to spremeniti, ga čaka strma hoja navkreber. "Množično ugajanje" je rezervirano le za peščico animejev. Trženje medija splošni množici nasprotuje prvotnemu namenu, zato je potrebno vložiti več sredstev v marketing.


Očitno je, da Crunchyroll ni proizvajal dovolj denarja za AT&T kljub bogatemu marketingu. Morda lahko skupna sredstva in prepoznavnost Funimationa in Crunchyrolla spremeni tok sredstev v dobiček, toda bo to dovolj, da zadosti Sonyjevim željam?

Ali pa je dominanca na ameriškem anime trgu dovolj, da zadosti vložek, tudi če poslujejo v rdečem?

Sonyjevo nagnjenje k cenzuri v igrah je dobro poznano. Po prevzemu Funimationa le-ta vse prej kot cveti. V svetu ekskluzivnih licenc je njihov edini konkurent piratstvo, k čemur se ljubitelji zlahka zatečejo, če produkt ne doseže pričakovanj.

Če želi Sony doseči uspeh s prevzemom anime trga, morajo razumeti, česa si želijo oboževalci animejev. Tisti, ki zapravijo denar za animeje, želijo v zameno prejeti storitev, ki nosi porabljeno vrednost. Ljubitelji so zvesti kupci, a le takrat, ko je produkt vreden nakupa.

Sonyjev trenuten sloves ni dober, posebej po tem ko so že prevzeli Funimation. Z novo medijsko strategijo morajo pričeti s ponovno vzpostavitvijo ugleda. Bolje morajo ravnati s Funimationom ter bolje s Crunchyrollom kot je to počel AT&T. Do tega jih bo na prvem mestu pripeljalo spoštovanje do potrošnikov.

  1. Novice
0 Share